Læringsscenariet ‘Anatomi og Fysiologi’ er netop
færdiggjort.
Sammen med VIA University College er vi nu blevet færdige med vores SundSim VR-scenarie ‘Anatomi og Fysiologi’, og der er nu mulighed for at udvide med flere anatomiske modeller, og spændende nye måder at lære om anatomi og fysiologi på.
Scenariet er tiltænkt sygeplejerske-, fysioterapeut-, ergoterapeut, læge-studerende og generelt alle sundhedsfaglige, der gerne vil øve deres kendskab til den menneskelige anatomi og fysiologi.
I udviklingen af ‘Anatomi og Fysiologi’-scenariet har vi lagt en del energi i at etablere et solidt fundament, hvorpå der kan udvides med flere anatomiske systemer, måder at udforske modeller på, nye sprog og spil-/quiz-funktioner.
Vi vil derfor meget gerne høre, hvad du kunne tænke dig at opleve og lære mere om gennem ‘Anatomi og Fysiologi’-scenariet. Jo flere forslag vi modtager, jo bedre kan vi sikre et bredt og godt anvendelsespotentiale i de fremtidige versioner af scenariet.
I den nuværende version er det muligt at opleve følgende:
Udforske hjertet, lungekredsløbet, respirationssystemet (øvre og nedre luftveje), skelet (thorax), rygsøjle og kraniet med de korrekte danske, latinske og engelske betegnelser.
Skalere, rotere og flytte organerne frit i rummet omkring dig, hvilket også gør det muligt at træde ind i hjertet, lungerne og andre organer.
Identificere og udvælge de korrekte organer i et anatomi-spil, hvor der konkurreres om at få flest rigtige på kortest tid, og dermed få den højeste score. I forlængelse af dette er der udviklet et intelligent system, der kan give forslag til hvad du burde øve.
Der er et enormt potentiale i anvendelsen af VR-teknologi til læring i anatomi og fysiologi, og teknologien er blevet anvendt indenfor dette område i flere år på flere skoler. Med SundSim VR-scenariet ‘Anatomi og Fysiologi’ vil vi udvikle en læringsoplevelse, der i udgangspunktet egner sig til at blive anvendt på de danske sundhedsfaglige uddannelse, men som forventeligt også vil kunne blive anvendt internationalt. 🇩🇰
Stort tak til Nis Kaasby, hans kolleger og de studerende ved VIA University College for at være med til at forme denne læringsoplevelse. Vi ser frem til det fortsatte samarbejde!