Hjerte-Lunge-Redning Simulator

Hjerte-Lunge-Redningssimulator

I dette scenarie lærer brugeren at genoplive en person ved at benytte Hjerte-Lunge-Redning
(HLR) og en AED hjertestarter.

Dette læringsscenarie inkluderer hele omfanget ved en genoplivning. Derfor begynder det med at brugeren ser en person liggende på jorden. Ved at gennemgå bestemte metoder, kan brugeren indentificere personen som bevidstløs. Herefter skal der ringes 112, og der prøves hvordan der mest præcist kommunikeres under dette opkald. Kompressioner påbegyndes, og undervejs får brugeren information om, at en hjertestarter befinder sig i nærheden. Brugeren lærer at påføre denne korrekt, og der opleves at personen vågner, for derefter at skulle tage stilling til, hvad der skal ske indtil ambulancen kommer.
Scenariet afsluttes med en evaluering af de valg der blev truffet undervejs, hvor det også er muligt at læse om, hvorfor nogle valg er bedre end andre

Det er muligt at tilpasse scenariet, så man opnår den optimale læring. Det kan f.eks. være ved at tilvælge musik mens kompressioner udføres, eller om det skal gøres uden AED m.m.

Læringsmål

Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 8-15 min.

Udviklingspartnere

Vores første prioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse. Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.
Vores første prioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse. Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.

En introduktionsoplevelse

Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:

En velkomstoplevelse

Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.