Hjerte-Lunge-Redning Simulator
Hjerte-Lunge-Redningssimulator
I dette scenarie lærer brugeren at genoplive en person ved at benytte Hjerte-Lunge-Redning
(HLR) og en AED hjertestarter.
Dette læringsscenarie inkluderer hele omfanget ved en genoplivning. Derfor begynder det med at brugeren ser en person liggende på jorden. Ved at gennemgå bestemte metoder, kan brugeren indentificere personen som bevidstløs. Herefter skal der ringes 112, og der prøves hvordan der mest præcist kommunikeres under dette opkald. Kompressioner påbegyndes, og undervejs får brugeren information om, at en hjertestarter befinder sig i nærheden. Brugeren lærer at påføre denne korrekt, og der opleves at personen vågner, for derefter at skulle tage stilling til, hvad der skal ske indtil ambulancen kommer.
Scenariet afsluttes med en evaluering af de valg der blev truffet undervejs, hvor det også er muligt at læse om, hvorfor nogle valg er bedre end andre
Det er muligt at tilpasse scenariet, så man opnår den optimale læring. Det kan f.eks. være ved at tilvælge musik mens kompressioner udføres, eller om det skal gøres uden AED m.m.
Læringsmål
- ·At identificere om en person er bevidstløs, og derfor har brug for HLR
- ·At udføre HLR
- ·At bruge en AED
- ·Prøve hvad det vil sige at ringe 112, og hvad der er vigtigt at informere om
- ·Hvad sker der efter en genoplivning
-
·At identificere om en person er bevidstløs, og derfor har
brug for HLR - ·At udføre HLR
- ·At bruge en AED
-
·Prøve hvad det vil sige at ringe 112, og hvad der er vigtigt
at informere om - ·Hvad sker der efter en genoplivning
-
·At identificere om en person er
bevidstløs, og derfor har brug for HLR - ·At udføre HLR
- ·At bruge en AED
-
·Prøve hvad det vil sige at ringe 112, og
hvad der er vigtigt at informere om - ·Hvad sker der efter en genoplivning
Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 8-15 min.
Udviklingspartnere
Kontakt os
En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- ·Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- ·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- ·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at se sig
omkring, klikke på knapper og gribe fat i
objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de
læringsaktiviteter, der følger efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og
ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at
se sig omkring, klikke på knapper og
gribe fat i objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus
på de læringsaktiviteter, der følger
efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og
intuitivt og ikke skræmmende.
En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- ·En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- ·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- ·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang til de
forskellige SundSim VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade
brugeren afslappet og fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang
til de forskellige SundSim
VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal
efterlade brugeren afslappet og
fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger
måtte have.