Heimlich Simulator
Book en fremvisning af SundSim VR
Heimlich Simulator
I Heimlich Simulator lærer du at give førstehjælp til en person med blokeret luftveje. Dette gøres ved hjælp af to afgørende teknikker: Bank i ryggen og Heimlich-manøvren.
Du vil følge et scenarie, der guider dig igennem interaktion med en person, der har blokeret luftveje, identificering af problemet, korrekt udførelse af begge teknikker og til sidst redder personen fra at blive kvalt.
Læringsmål
- Identificering af hvad problemet er, og hvad der skal gøres for at hjælpe personen
- Korrekt udførelse af Heimlich-manøvren
- Korrekt udførelse af Bank i ryggen
Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 8-15 min.
Udviklingspartnere


Vores førsteprioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse.
Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.

Vores førsteprioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse.
Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.

En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.

En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.