Forflytning
Forflytning
Læringsscenariet hjælper brugeren til at opnå en god forflytningsteknik gennem læring om vægtoverføring i praksis. Vægtoverføringen udføres med et Glide-Vende-system, i en situation hvor en sengeliggende patient enten skal skubbes eller trækkes.
For at overskueliggøre læringen prøves dette først i en form for tørtræning, hvor et øvelsesobjekt skal skubbes og trækkes med fokus på specifik vægtoverføringsteknik og generelle ergonomiske principper. Når brugeren føler sig sikker i dette udvides scenariet til en virkelighedstro oplevelse, og det skal nu øves på en patient liggende i en hospitalsseng med tilhørende patientdialog. Scenariet afsluttes ved at brugeren gennemgår reflekterende spørgsmål. Undervejs i scenariet får brugeren feedback på hvad der gøres forkert, og hvordan dette kan rettes.
Læringsmål
- ·Ergonomiske principper.
- ·Korrekt udførelse af en vægtoverføring i praksis, hvor der både skal skubbes og trækkes.
- ·Benyttelse af et Glide-Vende-system.
- ·Vægtoverføringsteknikker.
- ·Dialog med patient der skal flyttes.
- ·Ergonomiske principper.
-
·Korrekt udførelse af en vægtoverføring i praksis, hvor der
både skal skubbes og trækkes. - ·Benyttelse af et Glide-Vende-system.
- ·Vægtoverføringsteknikker.
- ·Dialog med patient der skal flyttes.
- ·Ergonomiske principper.
-
·Korrekt udførelse af en vægtoverføring i
praksis, hvor der både skal skubbes og
trækkes. - ·Benyttelse af et Glide-Vende-system.
- ·Vægtoverføringsteknikker.
- ·Dialog med patient der skal flyttes.
Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 10-15 min.
Udviklingspartnere
En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- ·Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- ·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- ·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at se sig
omkring, klikke på knapper og gribe fat i
objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de
læringsaktiviteter, der følger efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og
ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at
se sig omkring, klikke på knapper og
gribe fat i objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus
på de læringsaktiviteter, der følger
efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og
intuitivt og ikke skræmmende.
En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- ·En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- ·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- ·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang til de
forskellige SundSim VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade
brugeren afslappet og fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang
til de forskellige SundSim
VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal
efterlade brugeren afslappet og
fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger
måtte have.