Everyday Nurse
Everyday Nurse
Everyday Nurse lærer sygeplejerskestuderende at skabe overblik, prioritere og uddelegere sygepleje på en hospitalsstue.
Rammen for scenariet er en aftenvagt på et hospital fra kl 15.00 til 23.00, hvor brugeren har ansvaret for 11 patienter, der ringer efter hjælp på forskellige tidspunkter. Dette kan f.eks. være en intravenøs adgang der er stoppet til, en forbinding der skal skiftes eller en patient der skal hjælpes på toilettet. På baggrund af information om patienternes tilstand, vil der også være forudsigelige opgaver, som f.eks. udførelse af TOKS og efterfølgende vurdering af TOKS-resultatet. Derudover består vagten også af rutineopgaver, som medicingivning og madservering. Brugeren træner sin evne til at være på forkant med opgaver, og vurdere hvornår nogle skal prioteres over rutinemæssige og forudsigelige opgaver. Tidsligheden har en central rolle i scenariet, og derfor er varigheden på udførelsen af opgaverne tydeliggjort undervejs. Vagten forløber over 8 timer, men i scenariet går tiden hurtigere, og vil derfor kun tage omkring 25 min. at gennemføre.
Læringsmål
- ·Prioritering af opgaver
- ·Overblik over forskelligartede opgaver
- ·Vudering af hvornår det er nødvendigt at uddelegere opgaver.
- ·Prioritering af opgaver
- ·Overblik over forskelligartede opgaver
-
·Vudering af hvornår det er nødvendigt at uddelegere
opgaver.
- ·Prioritering af opgaver
- ·Overblik over forskelligartede opgaver
-
·Vudering af hvornår det er nødvendigt at
uddelegere opgaver.
Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 20-30 min.
Udviklingspartnere
Kontakt os
En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- ·Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- ·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- ·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at se sig
omkring, klikke på knapper og gribe fat i
objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de
læringsaktiviteter, der følger efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og
ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at
se sig omkring, klikke på knapper og
gribe fat i objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus
på de læringsaktiviteter, der følger
efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og
intuitivt og ikke skræmmende.
En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- ·En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- ·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- ·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang til de
forskellige SundSim VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade
brugeren afslappet og fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang
til de forskellige SundSim
VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal
efterlade brugeren afslappet og
fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger
måtte have.