Et liv med demens
Book en fremvisning af SundSim VR
Et liv med demens
Her får du en unik førstehåndsoplevelse af nogle af de følelser og virkelighedsopfattelser, som en person med demens kan have i en hverdagssituation. I rollen som Svend, der er 75 år og har moderat demens, skal du dække bordet til morgenmad og vil undervejs opleve, hvordan det er at glemme igangværende opgaver, blive distraheret og hallucinerer. Det giver også et indblik i, hvordan det er for en borger med demens at blive mødt af de frustrationer en pårørende kan have.
Oplevelsen henvender sig både til studerende, personale og pårørende der arbejder, eller har demens tæt inde på livet.
Læringsmål
- Hvordan oplever en borger demens
- Mulighed for opnåelse af større empati med borgere der har demens
Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 8-15 min.
Udviklingspartnere



Vores førsteprioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse.
Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.

Vores førsteprioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse.
Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.

En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.

En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- Et roligt lydbillede der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.