Basal Genoplivning i tandlægeklinikken
Basal Genoplivning i tandlægeklinikken
Basal Genopliving i Tandlægeklinikken lærer brugeren om genoplivning gennem
hjerte-lunge-redning (HLR) og en AED hjertestarter med udgangspunkt i de særlige
retningslinjer, der er gældende i en tandlægeklinik.
Dette foregår gennem et læringsscenarie, hvor brugeren befinder sig på en tandlægeklinik, og
er igang med at foretage en operation på en patient, som undervejs får et hjertestop. De
gældende teknikker for hvordan dette skal håndteres, bliver gennemgået ved at brugeren selv
får mulighed for at udføre genoplivningen ved først at stabilisere tandlægestolen, udføre
hjerte-lunge-redning, benytte en hjertestarter og undervejs træffe de rigtige valg, når der skal
tages stilling til den konkrete situation.
Læringsmål
- ·Genoplivning skræddersyet til tandlægeklinikken
- ·Korrekt udførelse af HLR
- ·Anvendelse af hjertestarter
- ·Genoplivning skræddersyet til tandlægeklinikken
- ·Korrekt udførelse af HLR
- ·Anvendelse af hjertestarter
-
·Genoplivning skræddersyet til
tandlægeklinikken - ·Korrekt udførelse af HLR
- ·Anvendelse af hjertestarter
Tid det tager at gennemføre læringsscenarie: 10-15 min.
Udviklingspartnere
Vores første prioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse.
Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.
Vores første prioritet er at skabe en brugervenlig og yderst professionel læringsoplevelse.
Derfor har vi skabt følgende ekstra oplevelser på SundSim VR-platformen.
En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- ·Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- ·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- ·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at se sig
omkring, klikke på knapper og gribe fat i
objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de
læringsaktiviteter, der følger efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og
ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at
se sig omkring, klikke på knapper og
gribe fat i objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus
på de læringsaktiviteter, der følger
efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og
intuitivt og ikke skræmmende.
En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- ·En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- ·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- ·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang til de
forskellige SundSim VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade
brugeren afslappet og fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang
til de forskellige SundSim
VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal
efterlade brugeren afslappet og
fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger
måtte have.