Anatomi og Fysiologi
Anatomi og Fysiologi
I dette læringsscenarie får brugeren mulighed for at lære om kroppens anatomi og fysiologi ved at udforske og quizze sig igennem anatomiske modeller. Udforskningsdelen giver brugeren mulighed for at få større kendskab til de anatomiske modeller ved at se deres placering i kroppen, skalere, rotere og flytte organerne frit i rummet omkring sig, samtidig med at brugeren får en præcis anatomisk og fysiologisk beskrivelse.
I quizdelen kan brugeren udvælge hvilke modeller der skal indgå i den pågældende quiz og efterfølgende indentificere og udvælge de korrekte modeller ud fra deres navn, og for at øge læringen har vi udviklet et intelligent system, der kan give forslag til, hvad der efterfølgende kan øves. I quizdelen indgår der både læring om navnet (dansk, latin og engelsk), hvordan modellerne ser ud, og hvor i kroppen de befinder sig.
Scenariet er tiltænkt sygeplejerske-, fysioterapeut-, ergoterapeut, læge-studerende og generelt alle sundhedsfaglige, der gerne vil øve deres kendskab til den menneskelige anatomi og fysiologi.
På nuværende tidspunkt er det muligt at udforske hjertet, lungekredsløbet, respirationssystemet (øvre og nedre luftveje), skelet (thorax), rygsøjle og kraniet. Med tiden vil læringsscenariet blive udvidet med flere anatomiske systemer, måder at udforske modeller på, nye sprog og spil-/quiz-funktioner – og vi tager gerne imod forslag til udvidelser.
Læringsmål
- ·Viden om hjertet, lungekredsløbet, respirationssystemet (øvre og nedre luftveje), skelet (thorax), rygsøjle og kraniet
- ·Identificering af anatomiske modeller ud fra betegnelser
- ·Anatomisk korrekte placeringer i kroppen
- ·Danske, latinske og engelske betegnelser
- ·Præcise anatomiske og fysiologiske beskrivelser
-
·Viden om hjertet, lungekredsløbet, respirationssystemet
(øvre og nedre luftveje), skelet (thorax), rygsøjle og kraniet - ·Identificering af anatomiske modeller ud fra betegnelser
- ·Anatomisk korrekte placeringer i kroppen
- ·Danske, latinske og engelske betegnelser
- ·Præcise anatomiske og fysiologiske beskrivelser
-
·Viden om hjertet, lungekredsløbet,
respirationssystemet (øvre og nedre
luftveje), skelet (thorax), rygsøjle og kraniet -
·Identificering af anatomiske modeller ud
fra betegnelser - ·Anatomisk korrekte placeringer i kroppen
- ·Danske, latinske og engelske betegnelser
-
·Præcise anatomiske og fysiologiske
beskrivelser
Udviklingspartnere
En introduktionsoplevelse
Denne oplevelse er lavet til alle, der er nye i SundSim VR og Virtual Reality generelt. Introduktionsoplevelsen er rolig og intuitiv og leder brugeren gennem forskellige simple aktiviteter, der introducerer alle måder at interagere på i SundSim VR. Brugeren vil lære:
- ·Grundlæggende interaktioner som at se sig omkring, klikke på knapper og gribe fat i objekter.
- ·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de læringsaktiviteter, der følger efter.
- ·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at se sig
omkring, klikke på knapper og gribe fat i
objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus på de
læringsaktiviteter, der følger efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og intuitivt og
ikke skræmmende.
-
·Grundlæggende interaktioner som at
se sig omkring, klikke på knapper og
gribe fat i objekter. -
·At blive fortrolig med VR, og øge fokus
på de læringsaktiviteter, der følger
efter. -
·At bruge VR-systemet er enkelt og
intuitivt og ikke skræmmende.
En velkomstoplevelse
Det første man møder i SundSim VR er vores velkomstrum. Velkomstrummet er et lyst, roligt og overskueligt rum, hvor man bliver præsenteret for vores forskellige læringsscenarier og har mulighed for at gennemgå introduktionsoplevelsen.
- ·En nem og intuitiv måde at få adgang til de forskellige SundSim VR-læringsscenarier.
- ·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade brugeren afslappet og fokuseret.
- ·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang til de
forskellige SundSim VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal efterlade
brugeren afslappet og fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger måtte have.
-
·En nem og intuitiv måde at få adgang
til de forskellige SundSim
VR-læringsscenarier. -
·Rummet er lyst og åbent, og skal
efterlade brugeren afslappet og
fokuseret. -
·Et roligt lydbillede, der skal afhjælpe de
spændinger, en førstegangsbruger
måtte have.